9 Ιανουαρίου 2012

Έρχεται το μετρό στο Ίλιον

Με την έλευση του νέου έτους έρχονται και τα χαρμόσυνα για την περιοχή μας νέα, καθώς το έργο-ανάσα για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Δυτ. Αθήνας, η επέκταση της γραμμής 2 αρχίζει και παίρνει σάρκα και οστά!



Με την τυπική παράδοση στην κυκλοφορία και του τελευταίου σταθμού στο Περιστέρι που υπολογίζεται εντός των πρώτων μηνών του 2012, η εταιρεία δια του διευθυντή ανάπτυξης και επέκτασης γραμμών κ. Παναγιώτη Κλήμη μας μετέφερε όχι απλώς την είδηση ότι το Μετρό θα έρθει στο Ίλιον, αλλά σας έχουμε και την αποκλειστικότητα το πού θα τερματίζει η επόμενη επέκταση: Κοντά στην οδό Παραμυθιάς στην συμβολή με την οδό Αγ. Νικολάου, ώστε αργότερα να επεκταθεί και προς Καματερό.
Η επέκταση προς Ίλιον θα γίνει σύμφωνα με τον κ. Κλήμη κατά μήκος του άξονα της οδού Θηβών και στην συμβολή με την Αγ. Νικολάου θα ακολουθήσει τον άξονα της Αγ. Νικολάου μέχρι να φτάσει στην οδό Παραμυθιάς. Βεβαίως όπως μας είπε ο κ. Κλήμης θα προηγηθούν τοπογραφικές μελέτες όπου θα διαπιστωθεί αν μπορούν να γίνουν αυτές οι επεκτάσεις, κι αν επιτρέπει το υπέδαφος. Το ανησυχητικό στην όλη υπόθεση είναι ότι απο τον νέο σχεδιασμό απουσιάζει η Πετρούπολη, όμως από τον τρόπο που μας μιλούσε ο διευθυντής μελετών και επεκτάσεων κ. Κλήμης, καταλάβαμε ότι εφόσον πιέσουν οι τοπικές Αρχές την εταιρεία «Αττικό Μετρό» ενδέχεται να γίνουν τροποποιήσεις στον σχεδιασμό της νέας επέκτασης, η οποία αν όλα πάνε καλά, θα δημοπρατηθεί το 2014.
Μεταξύ άλλων μας είπε σε αποκλειστικότητα ο κ. Κλήμης: «Θέλουμε να προχωρήσουμε την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιον, η οποία μακροπρόθεσμα θα πάει και στο Καματερό. Μιλάμε προς το παρόν για την κατασκευή 3 σταθμών οι οποίοι για να ξεκινήσει η δημοπράτησή τους προηγούνται μια σειρά από προκαταρκτικές έρευνες και μελέτες».
ΗΧΩ: «Που θα χωροθετητούν αυτοί οι 3 νέοι σταθμοί; Έχετε μια εικόνα από που θα περνάνε;»
Κλήμης: «Κοιτάξτε να δείτε, ακριβή εικόνα δεν μπορώ να σας δώσω, γιατί θέλουμε κατ΄ αρχάς να ξέρουμε το υπέδαφος αν είναι κατάλληλο. Μέσα στο 2011, πολύ σύντομα δηλαδή θα προκηρύξουμε διαγωνισμό για τοπογραφικές μελέτες και γεωτεχνικές μελέτες, με την βοήθεια μάλιστα μεταλλειολόγων του Πολυτεχνείου, γιατί υπάρχει ένα πρόβλημα στην περιοχή του Αγ. Ιεροθέου και της Ανθούπολης με τα παλιά υπόγεια λιγνιτορυχεία.
Για να απαντήσω σε αυτό που με ρωτήσατε, εμείς προσανατολιζόμαστε να κάνει η γραμμή 2 μια καμπύλη ώστε να κινηθεί παράλληλα περίπου με την οδό Θηβών, εκεί όπου απ΄ όσον γνωρίζουμε το υπέδαφος δεν έχει πρόβλημα.
Στόχος μας δηλαδή είναι η δημιουργία δύο σταθμών στη Θηβών και ο τρίτος ο τερματικός, θα γίνει προς την περιοχή του Αγ. Νικολάου, πολύ κοντά στην πλατεία ΕΑΜ, σε ένα κέντρο νεότητας, στην οδό Παραμυθιάς, ώστε να καλύψουμε την περιοχή αυτή και μελλοντικά απο κεί να οδεύσει για Καματερό».
ΗΧΩ: «Για την Πετρούπολη, δεν προβλέπεται τίποτα; Είναι μια περιοχή 80.000 κατοίκων»
Κλήμης: «Μελλοντικά ενδέχεται να καλυφθεί με μια πρόσθετη γραμμή, όχι όμως από τον υπάρχοντα σχεδιασμό που θα ξεκινήσει άμμεσα.
Εξάλλου θεωρούμε ότι είναι τόσο μικρές οι αποστάσεις που μπορούν να καλυφθούν ενδεχομένως και με σύντομη γραμμή λεωφορείου».
ΗΧΩ: «Είπατε ότι το 2011 θα γίνουν οι διαγωνισμοί ώστε να ξεκινήσουν οι προκαταρκτικές γεωτεχνικές μελέτες. Μπορούμε να έχουμε ένα χρονοδιάγραμμα πότε περίπου θα ξεκινήσει το έργο; ή είναι πολύ πρόωρο να το συζητήσετε;»
Κλήμης: « Υπολογίζω ότι αν όλα πάνε καλά, σε 2-3 χρόνια θα γίνει η δημοπράτηση του έργου, άρα σύντομα σχετικά θα ξεκινήσει και η κατασκευή του, αλλά όπως σας είπα ήδη να περιμένουμε καλύτερα και τα αποτελέσματα των γεωτεχνικών μελετών». 

www.epetroupoli.com